2012. augusztus 22.

Egy hét


Béke, csend és nyugalom...


Hegyek lábánál, erdő szélen, patak partján, egy erdészházban. Nincs telefon, internet, tévé... Az ablakból viszont éppen az Upponyi-szoros bejáratát alkotó két sziklára látni. 


Általában aktívan szeretünk pihenni: menni, látni minél többet. Ritka, hogy egy helyen maradjunk hosszú napokig.


Egy mozgalmas nyár után éppen ez kellett: messze a város zajától, egy piciny faluban, Upponyban élvezni a természet közelségét, a lelassult életet. Sétáltunk, hegyet másztunk, Mr Yarnart horgászott, én kötöttem-horgoltam, esténként szalonnát, halat sütöttünk, házigazdánk borát kóstolgattuk a pincében.


A közeli Lázbérci-víztározóhoz a szoroson keresztül vezet az út. A szurdok két oldalán emelkedő hegyeket megmászva lélegzetelállító a látvány. A mintegy 5 kilométer hosszú völgyet Dédestapolcsány és Uppony között a felduzzasztott Csernely- és Bán-patak vize árasztotta el, zegzugos öblöket, vadregényes félszigeteket kialakítva. A két falu között ugyan van egy keskeny autóút, de sorompókkal lezárták, csak gyalogosan vagy kerékpárral járható a víz környéke: a lázbérci tájvédelmi körzet szigorúan védett terület!


Ha valaki hozzánk hasonlóan szeretné körbejárni a víztározót, legalább 10-12 kilométeres gyalogtúrára számítson. Micsoda élmény! A tó és környéke minden nap és napszakban más és más hangulatú.






13 megjegyzés:

  1. Milyen rég jártam már erre....Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. ami azt illeti, én is elég ritkán jártam erre :) én köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Szép, békés hely, szépséges képek. Jó volt nektek! :)

    VálaszTörlés
  4. Milyen gyönyörű hely!!! Ezért (is :o) ) szeretem a blogodat, mert annyi szép helyet bemutatsz nekünk! Ráadásul itt van Magyarországon!!!
    Köszi!!!

    VálaszTörlés
  5. Timi, nagyon szívesen, úgyis ez az egyik hobbim: természetjárás, túrázás, utazgatás. kicsi országban élünk, de ez éppen az egyik előnye - könnyen eljutni bárhová.

    VálaszTörlés
  6. Én meg azt hittem, valahol Erdélyben van, olyan szép hely!(pirulós smiley) Nem hallottam még Upponyról és hogy a Bükkben van:o) Ez a csend és nyugalom kéne egész évben, mennyire másak lennének az emberek!

    VálaszTörlés
  7. hát igen, szép kis országban élünk. uppony pedig egy eldugott kis zsákfalu, megközelíteni elég nehéz, de ennek ellenére mostanában egyre több pihenni vágyó fedezi fel. milyen jó lenne egyszer látni ősszel és télen is! nektek is jó szívvel ajánlom, ha szeretitek az ilyen típusú pihenést. Van azért látnivaló a közelben: szilvásvárad, aggtelek, szarvaskő, eger, lillafüred, miskolc például mind nagyjából 50 kilométeren belül vannak.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű!
    Te szemeddel látni, megfigyelni a szép tájakat. Nem vagyok biztos abban, hogy én ezeket, a szépségeket felfedezném, vagy így látnám a helyet.

    VálaszTörlés
  9. ha valami megtetszik, akkor igyekszem tudatosan fényképezni, hogy megragadjam azt, ami a számomra a legfontosabb: a hely és a pillanat szépségét.

    VálaszTörlés

Örülök, hogy meglátogattál. Köszönök minden megjegyzést.